Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

14 Eylül 2015 Pazartesi

Midilli 2015 - 1

Agios Isidoros

Midilli, mikro iklimi sayesinde bulunduğu bölgeye nazaran daha ılıman bir iklime sahip. Bu özelliği ile Osmanlı döneminde de sarayın önemli yiyecek ve zeytinyağı sağlayıcısı olmuş. Hatta Osmanlı haremine giren tek şarap da adadaki Hidira (Xidera) köyünden geliyormuş. Ada günümüzde ürettiği doğal ve lezzetli ballarıyla da biliniyor; tabi bir de zeytinyağında saklanan hellim ile tulum arası bir lezzete sahip ladotiri peyniriyle. Son olarak ilk uzo üretimi de adada Plomari yakınındaki Barbayannis Ouzo fabrikasında yapılmış.

Midilli (Lesvos)

Adaya Ayvalık üzerinden Turyol firmasının motorlarıyla geçiyoruz, aynı rotayı çalışan farklı firmalar da bulunuyor, hepsi zaten aynı iskeleden kalkıyor. Araçla da geçmek mümkün ama biz araçsız geçerek adada araç kiralamayı tercih ettik. Turyol bilet fiyatı gidiş-geliş adam başı 30 EUR; bileti önceden internetten alırsanız 25 EUR’ ya alabiliyorsunuz. Yalnız hafta sonu gidecek olanlar için Temmuz-Ağustos döneminde özellikle Yunanistan tarafında pasaport kontrolünde sıra çok oluyor, o nedenle günübirlik gitmek pek mantıklı değil; ancak bir yemek yiyip geri dönebilirsiniz. Araç kiralama için de aynısı geçerli, bizim gittiğimiz gün önceden araç kiralamayanlar sıkıntı yaşadılar. Adada yollar epey dar o yüzden büyük araç yerine küçük bir araç tercih etmeniz hem daha ekonomik hem de daha rahat olur. Biz günlüğü 45 EUR’ ya sigorta dahil Ford Fiesta kiraladık, yoğun turistik dönem dışında pazarlıkla 25-30 EUR’ ya bile araç bulunabildiğini duyduk.

Midilli genelde kısa tatiller için tercih edilen bir lokasyon olmasına rağmen biz 6 gecelik bir tur yaptık. Ada çoğu Yunan adasına göre büyük olduğu için (3. en büyük ada); tatili ikiye bölerek Molivos ve Plomari’ de iki ayrı otelde kalmayı tercih ettik. Adanın merkez ilçesi Mitilini’ den aracımızı alarak Molivos’ daki otelimize doğru yola çıkıyoruz. Mitilini’ den Molivos’ a Kalloni üzerinden gitmek hem mesafe hem de yol kalitesi açısından daha makul olsa da yolda Skala Sikamineas’ da yemek molası vermek için biz adanın doğu ve güney sahilinden gitmeyi tercih ediyoruz.

Skala Sikamineas

Ada yemekleriyle ilk tanışmamız, Skala Sikamineas’ daki Mouria tou Mirivili’ de oluyor. Burayı bir kaç yerli ve yabancı blog yazısından bulmuştuk. Restaurantın adı "Dut ağacının altı" anlamına geliyor. Konum olarak küçük bir balıkçı barınağında, deniz kenarında ve tahmin edeceğiniz üzere dut ağacının altında yer alıyor :). Yemekler gayet başarılı, adanın çoğu restaurantında olduğu gibi Türkçe menüsü de var ve garsonlar da biraz Türkçe anlayıp konuşabiliyor. Yemekler gayet başarılıydı ama burada en beğendiğimiz kabak kızartma oluyor. Ahtapotun ve diğer denüz ürünlerinin kalitesi zaten bütün adada belirli bir standardın üzerinde; o yüzden genelde belirleyici olan diğer mezeler oluyor. Hesap adam başı 20 EUR geliyor. Zaten bütün adada yediğimiz yemeklerde verdiğimiz para 18-23 EUR bandında kaldı.

Mouria tou Mirivili

Molivos

Yemeğimizi yedikten sonra otelimiz Molivos Residence’ a geçiyoruz. Burası merkezde değil, Molivos ile Petra arasında , denizi tepeden gören bir konumda. Çok rahat ve temiz bir apart otel. Fiyat gecelik 55 EUR, biz 2 kişi kaldık ama 3 kişi veya 2 kişi + 2 çocuk kalmak da mümkün olur. Kahvaltı dahil değil, biz kahvaltılıkları yakındaki bir marketten alıp kahvaltılarımızı bahçedeki masamızda yaptık, çok keyifliydi.

Molivos Residence

Molivos (Mythimna) adanın pek çoklarına göre en güzel yeri ki biz de katıldık. Deniz kenarı bir yamaçta konumlanmış, tepesinde Osmanlı’ dan kalma güzel bir kalesi bulunan, adanın gece hayatı da olan çok şirin bir  köy. Bütün evler taştan veya ahşaptan yapılmış; 18. yüzyıldan kalma pek çok güzel konak da bulunuyor.

İlk akşam yemeği için Betty’s Restaurant ’ı tercih ediyoruz. Beraber gittiğimiz arkadaşlarımız daha önce buraya bir kaç kez gidip çok memnun kalmışlar. Eski bir Osmanlı konağında bulunan restaurant gerçekten çok sevimli, güzel bir deniz manzarası ve sıcak kanlı bir sahibi var ama yemekler vasattı; açıkçası bütün gezi boyunca adam başı 23 EUR ile hem en fazla parayı buraya verdik hem de en az memnun kaldığımız yemekleri yedik. Yemekler için kötüydü diyemem ama ada standardının da altındaydı.

İlk 4 gün konaklama konumumuz dolayısıyla merkez üssümüz Molivos, buradan günü birlik turlarla adayı geziyoruz ama akşamları Molivos’ dayız. Okuma kolaylığı açısından kronolojik değil coğrafi sıralamayla yazıya devam edeceğim.

Molivos’ da manzarasına en hayran kaldığımız yer Hamam (Xamam) oldu. Denize tamamen hakim konumuyla hem sabah hem de akşam gittik. Cuma ve Pazartesi akşamları canlı müzik var ama grup açık konuşmak gerekirse vasattı. Gündüz gittiğimizde frappe içip, akşam gittiğimizde ise fazla aç olmadığımızdan yemeği es geçip şarabın yanında ballı yoğurt ve cacık (tsatsiki) tercih ettik. maraş dondurması kıvamında yoğurdu ve aromatik balıyla, ballı yoğurt muazzamdı.

Xamam' dan manzara

Ballı yoğurt

Yemekten sonra köyde biraz dolaştıktan sonra Molivos’ un meşhur pastanesi Blue Fox’ a uğruyoruz. Dondurmaları çok başarılıydı ama buradaki esas kaçırılmaması gereken lezzet “limonlu bezeli tart” (lemon meringue pie). Bu kadar hafif ve lezzetli bir tatlıya çok az rastladım. Bu nedenleaşağıya  tartın tarifini bulabileceğiniz bir link ekledim J .

Blue Fox

Blue Fox dondurma

Meşhur limonlu bezeli tart

Molivos her ne kadar adanın gece hayatı olan tek bölgesi olsa da Mikanos tarzı bir eğlence beklerseniz hayal kırıklığına uğrarsınız. Burada çılgın partilerden ziyade şık barlar bulunuyor. Biz de aralarında hem en çok tavsiye edileni hem de fotoğraflarını en beğendiğimiz olan Congas Beach Bar’ ı tercih ettik. Adından anlaşılacağı üzere deniz kenarında yer alıyor. Mekan etnik motifleriyle güzel de bir atmosfer sunuyor ama mekanla ilgili tek  bir şeyden bahsedilecekse kokteylleri olmalı. Taze sıkılmış meyve sularıyla enfes kokteyller hazırlıyorlar.

Congas Beach Bar

Molivos Kalesi, adanın Mitilini Kalesi’ nden sonra en büyük 2. kalesi. Kaleyi Bizanslılar Osmanlı' dan savunmak için yapsa da, kale son halini İnebahtı Deniz Savaşı sonrası Osmanlı Devleti' nin yaptığı eklemeler ile almış.

Molivos Kalesi

Kalenin kendisi kadar gidilmeyi hakeden nokta ise buradan izleyebileceğiniz panaromik manzara: